Update #2

19 januari 2010 - Sherbrooke, Canada

Hoi!

Weer even bericht vanuit een Sherbrooke dat volop meegaat in de trend van klimaatverandering. Ik heb net even opgezocht wat de gemiddelde dagtemperaturen zijn voor Sherbrooke voor deze tijd van het jaar en het is ong. -6 graden Celsius (kan geen gradentekentje vinden). Nou wil het toeval, het geluk en wat al niet meer dat ik me de laatste keer al niet meer kan herinneren dat het -10 was! Sterker nog, het is al een paar dagen zo tussen de -2 en de 2 graden! Wat een feest. Door die ellende kou twee weken lang, ben ik er blijkbaar aan gewend en nu krijg ik bijna, let wel BIJNA, de neiging om zonder jas naar buiten te gaan. Hoera. De lente begint!

Verder! andere dingen. Ik heb onderhand weer een vakje laten vallen, omdat dat te veel overeenkomt met een van de vakken die ik in Nederland moet doen. Dat zou dus een beetje dubbel werk worden dus dat gaat niet gebeuren. Nu volg ik dus nog maar vier vakken, maar ik heb wel volgende week mn eerste (Deel? Openboek? Lees?) Toets/Tentamen/Examen. Zoveel opties en ik weet niet precies wat me te wachten staat puur en alleen omdat ik het nog nooit heb gedaan op deze manier. Oja, en voor mijn vak Institutions politiques des États-Unis is de enige vereiste literatuur The Audacity of Hope van Barack Obama. In het frans. Geloof je toch niet? ik in ieder geval niet, maarja toch maar gewoon besteld in het engels. Gaat toch een beetje de verkeerde kant op als je zo'n boek in de verkeerde taal in je kast hebt staan omdat dat zo uitkomt.

De afgelopen weken heb ik natuurlijk genoten van de tweede kamer debatten die tot in Nederlandse tijd diep in de nacht doorgingen, maar die voor mij prima na-het-eten amusement waren. Heerlijk, ik kan niet wachten tot het weer prinsjesdag is en de algemene beschouwingen weer beginnen. Laat ik er verder niet inhoudelijk op ingaan, het zal weinig mensen boeien. Grappig is wel dat op twitter de hele tijd tweets worden getwitterd (doet me denken aan het werkwoord smurfen hier :D) die beginnen met: 'met de kennis van nu' of 'met de kennis van toen'. Toen heeft Femke Halsema op twitter een wedstrijd verzonnen met de strekking: wie de grappigste tweet twittert over 'met de kennis van nu' wint. Zie hier de resultaten:

@DiederikSmit …… "Ja, ik verbind u even door met de afdeling Voortschrijdend Inzicht, momentje." ... "Met De Kennisvannu, goedemorgen.."

@JosRoseboom …… Menig Christen vouwt de handen: "handelde JP maar met de kennis van U"

@ewoudbutter Ik kwam gister in een donker steegje de kennis van toen tegen. ‘Met de kennis van nu’ ging ik met een grote boog om haar heen.

Maar de winnaar is zonder enige twijfel (want helemaal ‘on-topic’, filosofisch en diepgravend):

@berendquest Met een kennis van nu, was ik vroeger getrouwd.

Ik moet trouwens zeggen dat toen ik het zelf voor het eerst las, was het wel grappig maar nu vind ik er niet zoveel meer aan. Nouja, vind er zelf maar wat van.

Verder: iets geks! Ik vergat de hele tijd om er een foto van te maken maar van de week is het dan toch gebeurd. Iedereen weet hoe bussen werken: je zit erin, wil eruit dus drukt op een rode knop en vervolgens gaat er een lampje aan en de buschauffeur weet dat je eruit wil bij de volgende halte. HIER NIET! In de eerste plaats is hier geen knop, en al helemaal geen rode! Er is een soort touw dat met een ingewikkeld systeem zo door de hoeken van de bus is verspreid dat iedereen er wel zo'n beetje bij kan. De bedoeling is (ik dacht dat het gewoon bedrading was in eerste instantie) dat je aan dat touw trekt, vervolgens gaat er een belletje rinkelen en dan gaat er inderdaad een lampje aan waarop staat arrêt demandé. Ik vind het een bizar idee, maar het werkt eigenlijk net zo goed als een knop. Het is alleen minder voor de hand liggend wat je moet doen. Ik upload weer een foto!

Sorry verder heb ik deze week niet echt foto's gemaakt. Beetje klaar met foto's maken van sneeuw en mensen gaan normaal ook niet elke dag foto's maken van de omgeving waar ze wonen. Voor mij is dat hetzelfde maar ik zal proberen om wat meer mn best te doen wat dat betreft.

Morgen begin ik officieel met sporten  maar ik ben vandaag al wezen hardlopen in de piste athlétique. Dat klinkt al heel actief en zo voelde ik me ook toen ik daar kwam. Gewoon rondjes lopen, toch wat anders dan in het Grunninger land. Ik heb me er kranig doorheen geslagen dus ik ben tevreden. 6 uur college vandaag (vanaf 10 voor 9!) en toen gekookt en ook nog hard gelopen? Dit is bijna overdreven voor mijn doen. Ik zit net te denken dat ik een foto heb gemaakt van de hardloopbaan toen ik er was. Als bewijs voor het nageslacht zeg maar. Die zal ik natuurlijk ook uploaden! Oh ja, en het is de eerste keer geweest vandaag voor twee dingen: 1. dat iemand uit Haïti (wtf) een move op mij maakte, en dat iemand een move op mij maakte tijdens dat ik aan het hardlopen was en bezweet was (iel). Hij sprak me aan toen ik langsrende en vroeg naar mn naam en toen antwoordde ik natuurlijk beleefd. Het volgende rondje gaf hij zn visitekaartje en zei ie dat ik hem maar moest bellen. Ja, zeker.

Nou goed, genoeg! genoeg van dit alles. Ik hoop dat jullie je weer een beetje op de hoogte voelen, al heb ik niet het idee dat ik daar deze blog voor nodig heb.

Verder wil ik jullie nog even wijzen op de mogelijkheid je aan te melden voor emailnotificaties als ik update (wil je natuurlijk.) Kan dus.

Nou welterusten en een hele mooie week weer!

1. Ilo:
    19 januari 2010
    Klinkt weer fantastisch Roos! Hier begint ook al bijna de lente, want je gaat niet meer op je bek als je de deur uitstapt! :)
  2. Marjolijn Vermeulen:
    20 januari 2010
    Je houdt ons goed op de hoogte Roos. En wat ben je sportyief en actief , is dat het weer of gewoon bittere noodzaak.
    Aan contacten ontbreekt het je ook niet merk ik wel. Roos, we zijn trots op je !!!!!!!!!